Tisdag igen!

Ja då var det redan tisdag igen, usch vad veckorna går fort nu. Fast på ett sätt så är det ju bra för då är det snart sommar. Men och andra sidan så hinner jag knappt med det som ska göras, det är lite frustrerande.

Nu var det en vecka sedan jag skrev här så jag tänkte ta igen lite berätta vad jag har gjort under förra veckan och fram tills nu.

 I helgen var jag hos mina föräldrar i Tranås. Jag och Martin åkte dit på fredagen efter att jag hade tränat på gymmet. En av anledningarna att vi åkte till Tranås var för att Martin, Jesper, Pappa och morfar skulle åka med en bussresa till Tyskland och fylla upp barförrådet till sommarenJ Så då passade vi tjejer Jag, mamma och mormor på att umgås i Tranås, en mycket bra kombination. Så efter att alla hade samlats så bjöd mamma på en underbart god middag (kött, potatisgratäng och kantareller och god sallad) till. Alltid lika gott att komma hem och äta mammas mat!  På natten sen så gick bussen från Tranås och killarna var då på väg till Tyskland.

Vi "flickor" som var kvar ägnade lördagen åt att umgås och gå på stan en sväng. Jag köpte en kjol från Åhléns med små blommar på och ett fint silver halsband med ett stort hjärta. Mormor bjöd mig och mamma på Eklidens restaurang, det var så gott så att man åt alldeles för mycket och det kändes som om magen skulle spricka. För själv kart fanns det även dessert så det var man ju tvungen att ta hahah.

På lördag kväll kom "killgänget" hem med massor av dricka. Och det firade vi med lite pizza  och matchen mellan Sverige- Portugal.

Sedan på söndagen efter en god frukost var det dags för Martin och mig att bege oss hem till Jönköping.  Eftermiddagen tillbringade jag med massor av läxor som jag var tvungen att göra, så det blev både lite byggfysik och mekanik!  Klockan halv åtta hämtade jag Malin för att åka och träna ett Intensivpass i station 85 minuter. Vi hade aldrig gått på det passet, men det gick bra men sen var båda två helt slutkörda,

Men tror inte att det stoppade oss för att träna på måndagen ett liknande pass. Så nu börjar det kännas i kroppen att man har tränat rätt så hårt. Idag tisdag har jag varit i skolan och haft en lektion i Fysik och materiallära. När lektionen var slut vid tio så åkte jag hem med bussen och la mig och sov en stund och sedan åt lite mat och pluggade. Kl 5 var det dags för att träna igen, men idag blev det istället lite Core träning. Så nu har jag precis kommit hem från träningen och har duschat lite och ska nu bara slappa framför tv:n och vänta på att Martin ska komma hem från sin fotbollsträning.

Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback