Nu är vi på Svensk mark igen!!

Veckan har varit helt underbar. Själva semestern nere i Turkiet har varit mycket bättre än förväntat. Superbra hotell, mat, trevliga/vänliga människor, trevliga människor på hotellet, bra strand, turkost hav, utflyckter, skära kebab, service, vilda sköldpaddor, marknads fynd:)  

Tyvärr började resan med 4 timmars försenat flyg så det blev en tråkig start med en hel den väntan på Landvetter. Men när vi väl kom fram kl 02.00 så var det redan 33 garder varm och kroppen blev lite små chockad. Sen har vi bara njutit av värmen( inte varje dag. En dag var det 48 grader och 98% luftfuktighet), maten och allt som vi har fått uppleva tillsammans. Vi lämnade ialf Turkiet med åter en försening på 3 timmar men sen var vi äntligen hemma efter att tillbringat en natt på den Turkiska flygplatsens hårda soffor:)hihi

Tänkte visa lite bilder, för det är svårt att beskriva hur bra vi faktist har haft det nere i Turkiet! jag vill åka tillbaka här är det ju bara regn.....

        


       



En vecka kvar sen åker vi....

till Side i Turkiet jag och älsklingen. Äntligen börjar det närma sig. Idag gjorde vi en lista på allt som vi skulle ha med oss, jag älskar att göra listor och Martin bara skrattar åt mig när jag tar fram ett block och en penna:) "Är det dags för en lista eller..??" 

I veckan har vi handlat lite små sker som vi ska ha med oss mediciner, badbyxor, solkräm, spel mm. Så nu är allt inhandlat som vi saknade. Eller en sak återstår en hämlig överraskning som vi var och en ska ta med, jag tror jag vet vad jag ska ha och överraska honom med. Hoppas att det finns till en lagom penning bara.


Idag var kusinen på besök, vi fickade och gick på stan. Mycket trevlig! jag tror inte att vi har umgåts ensamma sedan vi var små så det var mycket roligt att bara få vara själva lite. Hoppas hon får jobb här sen så att hon blir en Jönköpingsbo och vi kan umgås lite oftare, hade varit super kul!


Ikväll är jag ensam hemma, Martin jobbar men det går ingen nöd på mig. Har tänt lite ljus och sitter med en inpackning i både håret och ansiktet och dricker lite te;) Imorgon blir det ett efterlängtat besök hos frisörer och kanske lite blåbärsplockning med Moa och Lina.

xxxx Jennie


side.jpg



Vårat hotell