Bio & snart är det jul!

Igår var jag och Martin med fem stycken från min klass och kollade på New Moon!
Men innan bion så var vi hemma hos Sofia och tittade på första filmen twilight, så att vi kom fräschade upp minnet lite hur den första filmen slutande, så man kan säga att vi hade film maraton. Kl 21.00 satt vi på bion och den var så jävla bra. Jacob har ju blivit så himla snygg med. Så ni som inte har sett filmen, ni har verkligen missat en super bra film.
Idag har jag varit i skolan en sväng och lyssnat på en föreläsare från Vägverket, mycket intressant faktiskt. efter detta så har jag fixat med belysning på altan räcket och bocken och även satt upp julstjärnorna i fönstret. Det är ju redan första advent på söndag. Så nu längtar jag tills jag får jullov och jag ska bara slappa och ha det hur skönt som helst. Den 8 januari åker jag till stora staden Stockholm och hälsar på Josse :) Hoppas även att Frida är där, för det hade varit kul att umgås alla tre. Just det jag ska se på min föörsta AIK match också inte illa va;) Bättre sent än aldrig!!!
.
Nu är det dags för tacos och mys framför Idol! Ha en mysig och trevlig helg hej svejs!!

Söndagens cheklista


  • Sova länge
  • Veckohandla mat, hade inte ens frukost hemma:(
  • Plugga fastighets upphandlingsregler
  • Vara barnvakt åt söta lilla Moa:)
  • Slappa framför tv:n
  • Fira min och Martins förlovningsdag, Älskar dig!!!!
Nu är nästan allt gjort på listan faktisk:) Ja som sagt har Moa varit här precis och vi har lekt med allt möjligt.
Det är alltid lika kul när hon kommer. Känns som man själv blir som ett litet barn på nytt:) hihi
Ikväll blir det slappande framför tv:n jag känner mig fortfarande lite halvseg efter sprutan. Hoppas bara att jag är pigg och kry i morgon.
Här är några av alla teckningar vi har målat idag tillsammans med Moa.

Sprutan är tagen;)

Igår tog jag svininfluensa sprutan och det gick överaskande bra faktiskt. Jag och Martin åkte ner till Rosenlunds sjukhus redan kl 16.15 och då var det redan lite folk där. Vi fick fylla i blanketter om vi tål ägg o.s.v Så där satt vi och inväntade att sjuksköterskorna skulle komma kl 17.00.
.
Det jobbiga var att det satt två tjej gäng bredvid oss, och de var hur nervösa som helst. Så där satt vi och jag kände bara hur jag blev mer nervös. Sen kom de in och de slussade fram oss i grupper och stod där på led och tog sprutan på oss. Sen var det över, det gjorde knappt inte ont alls. Det kändes bara ett lite stick sen var det över.
.
Just det jag måste även berätta att precis innan jag skulle ta sprutan så höll en tjej vi andra kön bredvid mig på att svimma så de fick lägga henne på golvet. Då blev jag ännu mer nervös kan jag säga. Så hilma skönt att man har gjort det nu:)
Idag har jag haft lite ont i armen, typ som om någon har slagit mig. men annars så känner jag mig relativt frisk. Jag har ju än så länge sluppit feber som en del av mina klasskompisar har blivit. Så det känns jättebra.
Nu sitter jag som sagt här och uppdaterar lite :) men tänkte packa väskan. för jag och Martin tar och åker hem till Tranås i morgon och stannar tills på Lördag och ska mysa med min familj lite hade vi tänkt. Äta gott och bara umgås.

Söndagsmys och smyckestillverkning hemma hos mig;)

Så var det redan söndag och det innebär söndagsmys med Martin och även lite smyckestillverkning inför jul och till mig själv;)
Tänkte visa vad jag har åstadkommit idag!

Äntligen helg!

Ja så var det fredag igen:) jippi Det innebär att det är helg igen. Jag och Martin har bestämt oss för att vi ska ta det lugnt i helgen och bara mysa och ha det skönt. Idag har jag varit i skolan på förmiddagen och sedan komm mormor och morfar och fikade och gick på stan och shoppade loss lite. Köpte bland annat den nya glöggen med smak av clementin på systemet, så den tänkte vi smaka på ikväll till idol.
Nu sitter jag här som sagt framför datorn och har precis skickat iväg min rapport om passivhus till min handledare. hoppas bara att den blev bra. Kände mig inte helt nöjd men vad fasen det är ändå bara en kurs som man bara får godkänd i. Jaja nu är det fredag så nu ska jag inte tänka på skolan mer för idag ialf:)
Nu tänkte jag baka lite bröd i bakmaskinen, tänkte blanda i lite dinkelmjöl, soltorkade tomater och solrosfrön hoppas att det blir gott. Jag får lägga in en bild sedan om den blir bra. För det är faktiskt andra gången jag använder bakmaskinen och bara man hittar några bra recept så blir det hur gott som helst och det är super enkelt.

Tre kronor- Tjeckien 5/11

Igår var jag, Martin och Jesper och tittade på matchen mellan Tre kronor- Tjeckien i Kinnarps arena.  Slutet av första och halva andra perioden var kanon det bara flög in mål:) Här kommer lite bilder från kvällen, och min allra första Sverige match.

Glädje rus:)

Idag är det än så där dag som jag har gått och väntat och fasat för.
.
Men så när jag och Malin gick i skolan korridoren så träffade vi vår lärare i linjär Algebra. Han frågade om vi ville ha tillbaka tentor. Jag bara kände hur hjärtat började slå snabbare för jag trodde att vi skulle få dem direkt. Han höll nämligen i några tentor, men som tur var eller vad man säger så de var inte våra.
.
Men vi fick då i uppgift att samla delar av klassen som läst kursen för att på eftermiddagen få tillbaka tentorna.
Det här är nämligen en kurs som jag har gått och oroat mig över resultatet, jag trodde nämligen att jag antingen var på gränsen att klara mig eller ej. Dels för att det är en "supersvår" kurs. Och för att det inte går att rätta svaren när man väl satt på tentan för att det är så j*vla krångligt.
.
Men så idag fick jag äntligen reda på betyget. Jag fick en FYRA:) Kan ni fatta Jennie Lundberg som inte är relativt bra på matte lyckade få en FYRA i Linjär algebra:) Helt otroligt, jag som hade gått och oroat mig för tentan i flera veckor nu och så har det ju gått super bra:)
.
Jaja nog om mitt skrytande nu är det dags för kvällsmat sedan ska jag smyg titta lite på den nya Ullaredsserien.