Nu är "lovet" över!

Då var det redan söndag och i morgon börjar allvaret igen. Börjar dagen med sov morgon för att sedan ha en föreläsning i byggnadsutformning till klockan fem. Efter detta får det bli plugg för sedan ska jag och Martin på bio med Kristofer och Hella,  Kristofer är Martins nya arbetskambrat:) Det blir Snabba cach. Jag läser boken nu men tror jag ska sluta läsa den för jag är typ i slutet av boken och jag tror det blir mer spännande om jag ser slutet på bio istället. Så nu är boken i mammas nattduksbord istället hihi...

Veckan ahr bestått av plugg fram till Torsdag, då jag och Martin var i Aneby och blev masserade och bara tog det lungt. I fredags blev det par middag hemma hos oss med Danne och Sofie. Det blev hockey, med andra ord och goda drinkar såklart:D Även en tur till 8 glas blev det. Så jag får tacka så mycket för en mycket trevlig fredag och snart blir det fest igen hihi

Nå vär nu kommer jag till det jobbiga/ roliga delen av helgen.

Lördage  började med att jag skulle ta tåget hem till Tranås själv, pga att martin jobbade helg så jag ville inte sitta här själv och ha tråkigt. Nå väl nere p stationen så fikc vi reda på att alla tågen var inställda till Nässjö så jag fick ringa och säga att jag inte kunde komma men, detta med en stor besvikelse från min del, jag som hade sett fram imot detta en helg hemma i lugn och ro och bli lite ompysslat. Men men det var väll bara att acceptera läget, jävla snö försvinn....

Men efter några minuter ringer mig söta lilla pappa och säger att ha kan hämta mig:D Gu d va glad jag blev, allt löste sig ändå. MEN

När vi kommer till Tranås så chokas jag av hur grymt mycket snö det är, i Jkp har vi typ ingen snö mot vad det är i Tranås. Vi åker ner till båthuset för att kolla till det så att det ser okej ut och försöker få ner lite snö. men taket är för högt och snön är för hårt packat så vi får inta bort någon snö alls. Vi åker hem och fikar och pappa kommer på en perfekt lösning hur vi ska få bort snön. vi åker ner till båthuset igen och VAR ÄR TAKET?????????

NEJ det har rasat ner och förstör hela det stora glaste på båten plus att båthuset som de ahr lagt ner massor av tid och pengar på:( Jävla snö.. försvinn!!!

Så Lördagen blev till att försöka stötta upp huset och ta hand om båten och göra det bästa av situationen. Helgen blev inte riktigt så lugn och skön som jag hoppats på men det är äbdå alltid lika skönt att vara hemma.


Oj nu belv det visste ett långt inlägg men det var ju länge sen jag skrev!!

Ha en toppen vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback