Tredje dagen på mammaledigheten

....och då åkte symaskinen fram. Det blev två små mössor och en dregelhaklapp till vår lilla bebis. Ska bli spännande och se om de passar men tror det då jag tog och gjorde mina mallar efter en köpt mössa och haklapp:)

En liten förhandsvisning av mitt examensarbete…

Tänkte att jag måste visa er vad det jag och Malin håller på med 10 timmar om dagen hihi:)
Det ska ialf föreställa ett Passivhus vilket innebär att huset drar ytterst lite enerigi:) kul?? JA!!
Hoppas alla har haft en underbar valborgshelg trots det dåliga vädret!
Puss & Kram

Mitt dröm hotell!!!

Måste bara visa vilket hotell jag hittade idag som en vän har besökt och lagt upp bilder på fb:) Marina Bay Sands i Singapore dit vill jag åka!!!! Någon gång ska jag åka hit, så nu är det bestämt.....Bara att börja spara:) hihi

Foto av Marina Bay Sands, Singapore Foto av Marina Bay Sands, Singapore
Foto av Marina Bay Sands, Singapore

Uppdatering:D

Måste bara börja med den stora och goda nyheten!!! Vi har fått besked att vi får göra vårat examensarbete hos MYRESJÖHUS!!!!! Helt otroligt, det blev VI av alla de som sökte!!! Är så otroligt glad har typ trallat runt här i två dagar med ett leende på läpparna:)
Kort sammanfattning av dagen:
Började dagen med en kick-start till frukost med massa olika frukter och gott bröd till detta. Efter det så blev det en  kort promenad i solskenet. Och i eftermiddags blev det knytkalas fika hos Sofia E, som alltid lika trevligt att träffa alla igen efter ett lov och bli lite uppdaterad. Ja och så nu blir det handboll Sverige-Chile heja Sverige....
Hej svejs!!

Äntligen fredag & färd mot Tranås!!

Äntligen fredag och det innebär ju helg :D Idag ska jag ta tåget hem till Tranås och träffa familjen och släkten. Ska bli kul att träffa mamma, pappa, och Jesper igen. Får se hur bruna de är...kanske inte lika kul då mamma alltid blir som en pepparkaka och en själv är som ett spöke i hyn:)
Ska även bli kul och titta på deras bilder hur de firade pappas födelsedag. Hörde något om att han var utklädd.. de ska bli kul och se!
Just nu är det mycker som händer i skolan:
  • Igår torsdag var vi på studiebesök i stora Aneby tittade på en mark där vi ska planera för att "bygga" en villa. Vi var på Anebyhus för att få info om deras hus som vi ska förbättra och även en liten tripp till Ekotopia.
  • På måndag till tisdag blir det Köpenhamn med klassen. Vi ska bo på ett vandrarhem mitt inne i city och under dagarna ska vi bli guidade och få se massvis med olika byggnader och anläggningar. Ska bo med sex andra tjejer från klassen så det ska bli kul, få se hur mycket sömn det blir dock. Men man får väll sova i bussen på vägen hem sen.
  • Idag ska jag äntligen ha en lugn helg med familjen. kanske träffa Josse en liten stund också, alltid lika trevligt att träffa dig!
  • Ja juste det ja, har äntligen slagit till och köpte mig en iphone, kände att jag behövde en ny mobil som fungerar bra och som har internett. Min gamnla mobil var inte riktigt med i "dagen teknik" hihi
Nej nu måste jag kila iväg till stationen men ni får ha en toppen helg!
//Puss

Mys och trängsel....

Idag började dagen med en jättegod, mysig  frukost med älsklingen, sedan var det jobb för hans del. Så jag passade på att göra lite smycken som jag har på "beställning", kände att det var dags att göra dem nu när jag har en helt ledig dag sedan i slutet av augusti :D Blev tre halsband och armband, lite nöjd faktiskt.

Sedan var det dags för en efterlängtad dag på stan, men när jag kom ut så märkte jag att det regnade så det fick bli a6 ist. Men tyvärr var jag inte ensam om den tanken, det var kö på motorvägen till och med. Jaja kom fram till slut och hittade lite småsaker, smink, kavaj, present till pappa mm.
Ska nämligen hem till Tranås i morgon och fira pappas 50- årsdag i förväg. Han och mamma och några vänner till dem ska till Egypten en vecka och gotta sig i solen. Inte avis alls... ne då jag unnar dem verkligen denna resa. Så därför blir det lite kalas hemma med släkt och vänner. Ska bli jätte roligt att träffa alla igen!!
Nu sitter jag här framför datorn med ett glas vin och myser, inte alls fel att vara lite själv ibland. Fast det bästa är ju ändå när Martin kommer hem i morgon-bitti och kramar om en och säger att han saknat mig;) Älskar dig så!!!!!

Ha det bra!!

Nu är jag tillbaka!!

Heej!!!!
Fick en liten påminnelse från Frida att det var länge sen jag la upp ett blogginlägg här!!! Så vad gör man inte för dig min vän:D hihi
Hade tänkt att inte skriva om hur skolan är för jag är så j*vla trött rent ut sagt. jag vill bara ut och jobba och skaffa erfarenhet inte sitta på en tråkig ekonomi föreläsning och inte fatta någonting om RR och solidariet mm.. ne usch och fy inget skolprat här inte..
Försöker komma på vad jag har gjort den närmsta dagaran:
I onsdags var jag och några från klassen på en hårdrockssittning! Väldigt kul måste jag säga, fast att jag inte älskar hårdrocksmusik så var det ändå roligt att hitta på någor ovanligt och va svartsminkad, svarta naglar, nitbälte mm.. Lite bilder:P
I helgen blev det besök av Jesper och även ett besök hos La dolce vita för att få i sig lite god mat och dricka!! Mums
Ojoj nu är det ju halv åtta hos mig!! Hej svejs

Nu är vi på Svensk mark igen!!

Veckan har varit helt underbar. Själva semestern nere i Turkiet har varit mycket bättre än förväntat. Superbra hotell, mat, trevliga/vänliga människor, trevliga människor på hotellet, bra strand, turkost hav, utflyckter, skära kebab, service, vilda sköldpaddor, marknads fynd:)

Tyvärr började resan med 4 timmars försenat flyg så det blev en tråkig start med en hel den väntan på Landvetter. Men när vi väl kom fram kl 02.00 så var det redan 33 garder varm och kroppen blev lite små chockad. Sen har vi bara njutit av värmen( inte varje dag. En dag var det 48 grader och 98% luftfuktighet), maten och allt som vi har fått uppleva tillsammans. Vi lämnade ialf Turkiet med åter en försening på 3 timmar men sen var vi äntligen hemma efter att tillbringat en natt på den Turkiska flygplatsens hårda soffor:)hihi

Tänkte visa lite bilder, för det är svårt att beskriva hur bra vi faktist har haft det nere i Turkiet! jag vill åka tillbaka här är det ju bara regn.....

En vecka kvar sen åker vi....

till Side i Turkiet jag och älsklingen. Äntligen börjar det närma sig. Idag gjorde vi en lista på allt som vi skulle ha med oss, jag älskar att göra listor och Martin bara skrattar åt mig när jag tar fram ett block och en penna:) "Är det dags för en lista eller..??"

I veckan har vi handlat lite små sker som vi ska ha med oss mediciner, badbyxor, solkräm, spel mm. Så nu är allt inhandlat som vi saknade. Eller en sak återstår en hämlig överraskning som vi var och en ska ta med, jag tror jag vet vad jag ska ha och överraska honom med. Hoppas att det finns till en lagom penning bara.

Idag var kusinen på besök, vi fickade och gick på stan. Mycket trevlig! jag tror inte att vi har umgåts ensamma sedan vi var små så det var mycket roligt att bara få vara själva lite. Hoppas hon får jobb här sen så att hon blir en Jönköpingsbo och vi kan umgås lite oftare, hade varit super kul!

Ikväll är jag ensam hemma, Martin jobbar men det går ingen nöd på mig. Har tänt lite ljus och sitter med en inpackning i både håret och ansiktet och dricker lite te;) Imorgon blir det ett efterlängtat besök hos frisörer och kanske lite blåbärsplockning med Moa och Lina.

xxxx Jennie

Vårat hotell

Gamla minnen!!

I onsdags var jag hemma i Tranås för att på kvällen träffa Frida och gå på sommarstatt!! Men började kvällen med några glas vin och en baguett (räksallad humm skulle vara skagen eller hur mamma???) på altanen hemma hos Frida. Blev en stund för gamla minnen och lite uppdateringar hihi... Sedan mötte Hanna oss för att hänga med till stan, mycket trevligt hade vi och kvällen den var superbra!! Träffade gamla klasskompisar och såklart Åsis, så himla kul att träffa dig gumman, måste ses snart igen!

I morgon åker jag och Martin till Tranås för att sedan på Söndag morgon åka till efterlängtade Öland med familjen och delar av släkten. Alltid lika kul, mycket skratt, sol och bada. ÄLSKAR DET!!!!

Nu återstår det bara att Jennie ska börja packa någon gång, känner inte suget efter det kan jag säga. Jag vet ju att jag alltid packar för mycket saker så lika bra att dra ut på det så kanske jag packar lite mindre, hmm. Eller så blir det att jag glömmer de viktiga sakerna. Ne inser att jag måste börja packa nu annars kommer det sluta illa....

Vill önska alla en Glad sommar och en super bra vecka, för det har jag tänkt att ha:D Puss

Fin bild du tog Frida, Bra kamera:D

Sommarlov!

Nu har jag SOMMARLOV:D helt underbart!!! Igår tog jag och Martin en utflykt till lager 157 och nedan ser ni mina "fynd" solglasögon och det vita linnet! När vi var där och shoppade kände jag inte riktigt igen mig, börjar jag bli gammal. Jag blir trött efter bara två timmars handlande, Martin blev ju glad men vad händer med mig, jag brukar ju kunna gå och shoppa hur länge som helst ialf ibland:)

Längtar tills på Onsdag då blir det hemfärd och utgång ska bli så kul! Sedan på Söndag blir det att åka den traditionella semesterresan till Öland med familj och släkt. Alltid lika kul! Hej svejs!

Förlovad i ett år!!!!!!

Blev en promenad runt Munksjön idag och efter detta blev det picknick i parken med älskilngen. Firade ett år som förlovade:D i förväg. Igentligen är det i morgon den 22/6 men Martin jobbar i morgon så det gick ju lika bra att fira idag! Blev baguetter, cider, jordgubbar på en filt i solskenet. Lycka lycka!!

Sommar!!

Är nu inne på min sista skolvecka, ska bli så skönt när jag sedan är klar med denna kurs och kan bocka av den  på listan:) Sedan blir det sommarlov!

Måste berätta om Tranås visiten i Torsdags, när jag visade upp "stora" Tranås för Malin. Började med en trevlig biltur med hög och bra musik i bilen för att sedan gå husesyn hemma. Blev solning på altanen tills familjen kom hem och sedan en tut på sjön. Vi kunde värkligen inte fått bättre väder, då solen sken hela dagen. I fredags blev det en sväng på stan och visade upp skolan mm. När vi åkte runt så kände jag att man uppskattar stan mer än när man bodde där. Det är ju faktist hur fin som helst på sommaren med sjön och allt runt om kring. Säger samma sak som jag sa till Frida idag, Tranås är en sommarstad!! Och nu är sommaren här!

Hoppas bara att sommarvärmen kommer snart igen och stannar hela sommaren för jag vill vara ute på sjön, bada, sitta på uteserveringar med ett glas vin och bara njuta av sommaren.

Har lite sommarplaner:

v. 28 Öland
v.29 Göteborg med Martins familj
11-18 agusti bär det av till Turkiet med älsklingen. Längtar tills vi sitter på i flygplanet och börjar flyga mot Turkiet. Fast än kan jag inte längta för då är ju sommaren nästan slut. Får se fram emot alla andra saker först som jag vill göra i sommar.

Tjejer vi måste hitta på något kul i sommar när alla är hemma tycker jag!!!!

Våren är här!

Äntligen säger jag bara, våren är här.

Igår var jag hemma  i Tranås och hjälpte pappa och mamma med båten. Nu är ett nytt båthus på plats och snart är det nya rutorna uppe igen... Alltid lika skönt att vara hemma och bra umgås och bli lite ompysslad. Åkte hem idag efter frukost för att sedan ut och fika med martin och sen ta fram böckerna och plugga som vanligt. Men för ovanlighetens skull så satte jag mig  för första gången på balkongen i solen och solade och pluggade samtidigt.. hihi smart tyckte jag!!

Nu är det dagst för tv och sen gå och lägga mig!!

Ha en toppen vecka!!

Nu är jag tillbaka!

Nu var det väldigt länge sen jag tog mig tid att skriva några rader här. Detta måste förbättras så idga tänkte jag ta igen det lite men den kort sammanfattning var jag har gjort de senaste dagarna:D

Helgen innebar fira SM guldet i lördags så klart. Var ute på stan och åkte runt och bara satt och tutade och tjoade sed alla glada fans. Så "landsbyggden" vann mot storstaden till slut, ÄNTLIGEN!!! På onsdag blir det att gå till Apollen och fira när Hv åker runt och visar upp sig igen för allmänheten.

I söndags fyllde min älskling år så det blev kalas med tårta och massa kakor, jag hade bakat kärleksmums med karamellströssel. Mycket goda faktist, jag belv själv lite överraskad. Har inga stora talanger när det gäller bakning, men gästerna åt så det ser jag som positivt!!

Av mig fick han en gasolgrill som nu är uppställd på den lilla balkongen, så i helgen blir det grillning. Jag längtar så mycket tills det är så där varmt så man kan sitta ute på kvällen och grilla och smutta på ett glas vin...Mums

Idag blev det skola kl 8, men när jag kommer fram så får jag reda på att lektionen är inställd och vi börjar inte förens kl 13. Fan fan jag som kunde haft sovmorgon idag utan att veta det:(

Nu blir det The Hills, älskar det programmet. Tänk om man kunde få leva ett sådant glamor liv för mågra månader och sen återvända till verkligheten. Hade varit grymt kul, jag hade shoppat järnet:) hihi drömma kan man ju!!

Just det jag vi har köpt bil!!!! Fin va